Pieterpad 4 en 5
Vrijdag en zaterdag 1 en 2 mei 2026 zijn we Pieterpad deel 4 & 5 gaan lopen. Het zou erg mooi weer worden en in Anderen was nog een overnachtingsplekje vrij voor ons. Op camping Landgoed Tolhoek een Pieterpad Pod gereserveerd met ontbijt voor eur79. Helemaal prima dus.
Vrijdag 1 mei
Deze keer zouden we het namelijk anders gaan doen en niet meer steeds terugrijden met auto of fiets, maar een overnachting onderweg. We zo handig dachten we, dus zouden we dat gaan proberen.
Op vrijdag zijn we rond half tien vertrokken uit Almere naar Zuidlaren, waar we de auto parkeerden en kwart over elf gestart met de wandeling. De wandeling ging voorspoedig en het weer was meer dan prima. Was zelfs fantastisch. Met de nodige pauzes, geocaches, fotomomentjes en lunch, arriveerden we even voor zessen op de camping. Na inchecken lekker voor de Pod gezeten, onze AH salade lunch genuttigd (die we in Rolde gekocht hadden) en een spelletje gedaan. Rond tienen was het dan wel bedtijd en gaven we de beentjes en voetjes de rust die ze verdienden.
Zaterdag 2 mei
De volgende ochtend best wel stram, voetjes deze toch wel zeer en zeker de hielspoor voelde in wel. Maar na even op gang gekomen leek het wel te gaan, dus na een goed ontbijt voor de Pod konden we rond tienen weer op pad. Vandaag etappe 5 van Rolde naar Schoonloo. Deze etappe was voor mij best wel zwaar, de beentjes en voetjes wilden niet meer leek het en had hier en daar best wel pijntjes….De 24km en 18km, goed voor 60.000 stappen, toch iets te veel haha.
Rond twee uur waren we in Schoonloo en hebben even terrasje gepakt, omdat we toch 45minuten op de bus moesten wachten. Kwam dat even mooi uit. Daarna met bus 21 en 51 van Schoonloo, via Assen, terug naar Zuidlaren. Een rit van net iets meer dat 1 uur. Prima te doen dus.
In Zuidlaren weer terras opgezocht voor een drankje en wat te eten, want we hadden nog niet geluncht vandaag.
Rond vijf uur reden we weg naar huis en konden we deze mini Pieterpad vakantie ook weer afsluiten. Thuis aangekomen keek ik eens naar de voetjes en had vijf blaren die ik maar even geprikt hebt. Dat voelde wel beter.






































































