2021 Eesveen De Hoogte

Mei vakantie 2021, wat zullen we nu eens gaan doen. Rinske is met haar vriendin een mid-weekje naar Drenthe dus hadden wij ook het plan om iets te gaan doen. We besloten naar Eesveen te gaan. Onze vertrouwde camping De Hoogte bij Martijn en Rosalie en de mooie ruime plekken. Altijd leuk daar.

Het enige wat een beetje tegenzat, maar dat weet je pas op dat moment, was het weer. Dat kon wel een beetje beter. Ach…

Maandag 3 mei
Rond enen reden we weg uit Almere naar Eesveen. Onderweg zijn we gestopt in Blokzijl en hebben daar gewandeld. Leuk authentiek stadje.
Bij aankomst, boel opgebouwd en rond vier uur waren we klaar.
Na het eten van lekkere rundvleessoep, hebben we nog een wandeling bij Spokeplas gemaakt. Gelukkig was het droog.
Terug bij de tent werd het koud en begon de aangekondigde storm. Slapen dus.

Dinsdag 4 mei
Iets voor negenen er uit. Alles nog heel gelukkig. Viel denk ik wel mee hier met de storm.
Na ontbijt en koffie rond elven naar Diever gereden voor wandeling.
Tussen 1 en 2 eten bij dorpscafé De Lange en rond drie-en klaar. Wel veel regen gehad.
Marion thuis gebracht en ik nog twee lab caches gedaan bij Kallenkote.
Half zeven was ik weer thuis en heeft Marion curry gemaakt. Om acht uur twee minuten stilte en daarna koffie.
Net voor donker nog wandelingetje in mooie bos en even bij het ven geweest. Daarna potje yahtzee en tien uur was het weer bedtijd.

Woensdag 5 mei
De lucht was strak blauw om acht uur. Mooi voor rondje op MTB op parcours Eesveen.
Naast de route nog naar Willemsoord voor een adventure lab cache en een paar opgeloste in De Pol. Flinke buien gehad en glibberen en glijden in het bos dus.
Die middag zijn we Steenwijk in geweest. Dit kwam neer op 6.5km struinen voor de Vestingroute Steenwijk en Adventure Lab Cache en natuurlijk wat bijvangst. En natuurlijk een lekkere grote zak kibbeling en later die middag het terras.
‘s Avonds nog een wandeling naar de grafheuvels en afsluitend potje yahtzee.

Donderdag 6 mei
Mooie start van de ochtend. Zon en voorspelling is goed voor vandaag.

Vandaar stond een fietstochtje op de planning naar de Weerribben. We begonnen met de Overburen cache, waar ik gisteravond al even geweest was maar toen een foutje gemaakt had. Bij terugkomst had ik die door. Dus vandaar vandaag weer even terug. Was wel de moeite waard. Een verborgen iets. Eigenlijk meer een Lost Place. Achter het prive erf lag een verborgen begraafplaats.

Hierna verder naar de Weerribben gefietst en onderweg nog kaas gekocht bij de boerin en bij Trudy’s moestuin wat plantjes gekocht. Af en toe klein buitje, maar verder was de dag eigenlijk droog. In de weerribben lekker ontbeten met als afsluiter koffie met Blokzijler Brok. Best lekker koekje 😉 Uiteindelijk werd het een mooie fietstocht van 47km en konden we 2 multi’s, 1 Wherigo, 4 traditionals en 7 mysteries loggen.
Vandaag was ook de dag dat we tijdens de tocht te horen kregen dat Myron overleden was 🙁 jeetje wat een domper op de dag was dat.
Die avond nog een wandelingetje gemaakt door het bos, een spelletje yahtzee gedaan en wederom slapen.

Vrijdag 7 mei
Al weer de laatste dag. Die ochtend eerst nog een rondje op de MTB gedaan op het mooie Eesveen parcours. Daarna opruimen en even na enen reden we de camping af naar huis.

We stonden deze midweek op Paspoortveld plek 17. Lekker ruim en zonnig.

Veel smiliesVoor het loggenWat betreft geocaching ook weer het nodige kunnen loggen deze paar dagen: