Korte vakantie in Pingjum 2025
Omdat ik maandag tweede Pinksterdag de Friese Elfstedentocht ga fietsen met vrienden, gaan we een paar dagen naar Friesland met de vouwwagen. Hieronder de activiteiten die we gedaan hebben in het altijd mooie Friesland.
Enige nadeel dit keer, is dat het erg hard waaide en er ook genoeg nattigheid uit de hemel viel.
Donderdag 5 juni
Na het avondeten op weg naar Pingjum. Onderweg nog een paar caches en rond kwart voor acht waren we op de camping De Nije Trije.
Kennismaken, rondleiding en opbouwen. AansluitendĀ naar bed voor wat later bleek een onstuimige nacht.
Vrijdag 6 juni
Slecht geslapen. Veel wind 6-7 en veel lawaai dus. Alles wel heel dus goed opgebouwd.
Einde ochtend naar Franeker voor Eise Eisinga Planetarium en Museum Martena en caches natuurlijk. Beide erg leuk en fraai om te bezoeken.
Stadhuis was ook geopend vandaag, dus daar ook even in o.a. de burgemeester kamer gekeken. Verder natuurlijk ook alle kerkjes en andere openbare bijzonderheden bekeken.
Lekker geluncht bij planetarium en diner bij de visboer.
Franeker was erg leuk om te bezoeken. Maandag rij ik weer doorheen, maar dan op de fiets.
Terug op camping was het een stuk rustiger weer. Andere geluiden nu i.p.v. wind, als vogels, schapen, varkens, kikkers en trekker geluiden.
Nu 2238 naar bed. Hopelijk blijft het zo rustig.
Voorspellingen zijn anders: 7-8bftā¦oops
Alles gecontroleerd en test staat er stormvast bij.
Zaterdag 7 juni
Vandaag lekker 13km gewandeld rondom de camping. Er lagen wat caches rondom de camping en die brachten ons naar een fraaie wandeling door de boeren velden, met fraaie plantjes en gezellige schapen. Tevens op de terugweg geborreld bij ouders van EJ in Pingjum en aansluitend een pizza gegeten in de wereldberoemde pizzeria van Pingjum.
Zondag 8 juni – EersteĀ Pinksterdag
Vanochtend even droog, dus klein rondje fietsen. Moet je alleen niet te veel geocache stops inlassen, want dan ben je net in de bui thuis. Nat pak dus, hihi.
Die middag even Harlingen bezocht en er lekker gewandeld. Het was wel een dag met vele buien.
Maandag 9 juni – Tweede Pinksterdag
Tweede Pinksterdag en dus de dag van de Friese Elfstedentocht 2025 met een vroege start om vijf uur. Dus vroeg op en even voor half vijf op de fiets naar Pingjum waar ik Han en EJ ontmoette. Samen fietsen we toen naar Bolsward.
Vandaag weer een schitterende 235km 11 Stedentocht gereden. Onverwacht mooi weer, goede wind richting ZW3 en goed gezelschap. Samen met Han, Erik-Jan van der Wal, Ronald en Edwin Vos. Onderweg ook nog twee keer “ons publiek” ontmoet. Altijd gezellig en lekker.
In Leeuwarden een meet-and-greet met onze camping eigenaar van SVR camping “De Nije Trije”. Die stond daar in een one-man-band de boel te vermaken. En dat deed ie best wel goed.
Dinsdag 10 juni
Gelukkig wat beter weer en we konden de vouwwagen redelijk droog inklappen. Niet helemaal, dus thuis moest hij toch nog wel even open. Maar ja beetje droog of kletsnat is een heel verschil. Op de weg naar huis Lemmer nog even aangedaan met het idee om een visje te eten. We hebben rondje gelopen, maar er was nergens vis te vinden. Dus maar weer door naar huis.
Hier nog een filmpje







































